ရွိခိုးဦးခ်ပံု ဦးခ်နည္း
Researched by- Myoma Myint Kywe သမိုင္းပညာရွင္ ၿမိဳ
႔မ ျမင့္ၾကြယ္
ဘုရားႏွင့္ သံဃာေတာ္တုိ႔ထံ
ဆည္းကပ္ရွိခုိးေသာအခါ ရုိေသစြာ လက္အုပ္ခ်ီျပီးေနာက္ “နီး၊ ေ၀း၊ ေရွ႕၊ ေနာက္၊ ျမင့္ေမာက္၊ ေလညာ” ဟူေသာ အျပစ္ေျခာက္မ်ိဳးလြတ္ေသာ ေနရာ၌ ေန၍ ရွိခိုးျပီး ေလွ်ာက္ထားဖြယ္ စကားတုိ႔ကို ေလွ်ာက္ထားရမည္။
ေလွ်ာက္ထား နာယူျပီးလွ်င္ ရွိခိုးဦးခ်၍ ျပန္ရမည္။ ျပန္ေသာအခါ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္တုိ႔ကို ေက်ာေပး၍မျပန္ဘဲ လက္အုပ္ခ်ီကာ ေလးငါးလွမ္းခန္႕
ေနာက္ဆုတ္ျပန္ရမည္။
ရွိခိုးျခင္း သံုးမ်ိဳး
(၁) ထိျခင္းငါးပါးႏွင့္အညီ ကိုယ္ျဖင့္ရွိခိုးျခင္း (ကာယ၀ႏၵနာ)၊
(၂) ႏူတ္ျဖင့္ ရြတ္ဆုိ ရွိခိုးျခင္း (၀စီ၀ႏၵနာ)၊
(၃) စိတ္ျဖင့္ ရည္မွတ္ ရွိခိုးျခင္း (မေနာ၀ႏၵနာ)။
ထိျခင္းငါးပါး ရွိခိုးျခင္း
ဒူးႏွစ္ဘက္၊ လက္ႏွစ္ဘက္၊ နဖူးတုိ႔ကို ေျမ၌ သုိ႔မဟုတ္ ၾကမ္းျပင္၌ ထိေစ၍
ရွိခုိးျခင္းသည္ ထိျခင္းငါးပါးႏွင့္အညီ ရွိခိုးသည္ မည္၏။
ေဆာင္ပုဒ္ ။ ။ ေျခ လက္ နဖူး၊ တံေတာင္ ဒူး၊ ငါးဦး ေျမထိေစ။
ရပ္လ်က္ရွိခိုးျခင္း
လမ္းတြင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တုိ႔ကို ေတြ႕ဆံုေသာအခါ ဦးထုပ္ ဖိနပ္ခြ်တ္၍
ေျခစံုရပ္ကာ လက္အုပ္ကို ဦးထိပ္ ၌ တင္လ်က္ ကိုယ္ကို ေရွ႕သို႕ ညြတ္ကာ ရွိခိုးရမည္။
ထုိင္လ်က္ ရွိခိုးျခင္း
အမ်ိဳးသားျဖစ္လွ်င္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္လ်က္၊ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္လွ်င္ ၾကံဳ႕ၾကံဳ႕ထုိင္လ်က္ ထိျခင္းငါးပါးႏွင့္ အညီ တုပ္၀ပ္လ်က္ ရွိခိုးရမည္။
ဘုရားရွိခိုးေသာအခါ ဦးစြာပထမ ဦးခ်ရမည္။ ဦးခ်ေသာအခါ -
ဗုဒၶံ ပူေဇမိ = ဗုဒၶံ - ျမတ္စြာဘုရားကို၊ ပူေဇမိ - ပူေဇာ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
ဓမၼံ ပူေဇမိ = ဓမၼံ - တရားေတာ္ျမတ္ကို၊ ပူေဇမိ - ပူေဇာ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
သံဃံ ပူေဇမိ = သံဃံ - သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္ကို၊ ပူေဇမိ - ပူေဇာ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
ဟု ဆုိ၍ ဦးခ်ရမည္။
(မွတ္ခ်က္။ ။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္ အေျခခံအဆင့္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားသည္။)
ေလွ်ာက္ထား နာယူျပီးလွ်င္ ရွိခိုးဦးခ်၍ ျပန္ရမည္။ ျပန္ေသာအခါ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္တုိ႔ကို ေက်ာေပး၍မျပန္ဘဲ လက္အုပ္ခ်ီကာ ေလးငါးလွမ္းခန္႕
ေနာက္ဆုတ္ျပန္ရမည္။
ရွိခိုးျခင္း သံုးမ်ိဳး
(၁) ထိျခင္းငါးပါးႏွင့္အညီ ကိုယ္ျဖင့္ရွိခိုးျခင္း (ကာယ၀ႏၵနာ)၊
(၂) ႏူတ္ျဖင့္ ရြတ္ဆုိ ရွိခိုးျခင္း (၀စီ၀ႏၵနာ)၊
(၃) စိတ္ျဖင့္ ရည္မွတ္ ရွိခိုးျခင္း (မေနာ၀ႏၵနာ)။
ထိျခင္းငါးပါး ရွိခိုးျခင္း
ဒူးႏွစ္ဘက္၊ လက္ႏွစ္ဘက္၊ နဖူးတုိ႔ကို ေျမ၌ သုိ႔မဟုတ္ ၾကမ္းျပင္၌ ထိေစ၍
ရွိခုိးျခင္းသည္ ထိျခင္းငါးပါးႏွင့္အညီ ရွိခိုးသည္ မည္၏။
ေဆာင္ပုဒ္ ။ ။ ေျခ လက္ နဖူး၊ တံေတာင္ ဒူး၊ ငါးဦး ေျမထိေစ။
ရပ္လ်က္ရွိခိုးျခင္း
လမ္းတြင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တုိ႔ကို ေတြ႕ဆံုေသာအခါ ဦးထုပ္ ဖိနပ္ခြ်တ္၍
ေျခစံုရပ္ကာ လက္အုပ္ကို ဦးထိပ္ ၌ တင္လ်က္ ကိုယ္ကို ေရွ႕သို႕ ညြတ္ကာ ရွိခိုးရမည္။
ထုိင္လ်က္ ရွိခိုးျခင္း
အမ်ိဳးသားျဖစ္လွ်င္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္လ်က္၊ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္လွ်င္ ၾကံဳ႕ၾကံဳ႕ထုိင္လ်က္ ထိျခင္းငါးပါးႏွင့္ အညီ တုပ္၀ပ္လ်က္ ရွိခိုးရမည္။
ဘုရားရွိခိုးေသာအခါ ဦးစြာပထမ ဦးခ်ရမည္။ ဦးခ်ေသာအခါ -
ဗုဒၶံ ပူေဇမိ = ဗုဒၶံ - ျမတ္စြာဘုရားကို၊ ပူေဇမိ - ပူေဇာ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
ဓမၼံ ပူေဇမိ = ဓမၼံ - တရားေတာ္ျမတ္ကို၊ ပူေဇမိ - ပူေဇာ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
သံဃံ ပူေဇမိ = သံဃံ - သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္ကို၊ ပူေဇမိ - ပူေဇာ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
ဟု ဆုိ၍ ဦးခ်ရမည္။
(မွတ္ခ်က္။ ။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္ အေျခခံအဆင့္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားသည္။)
Prostration (叩头,
Kowtow)
A prostration (叩头 , Kowtow) is a gesture used in Buddhist
practice
to show reverence to the Triple Gem (comprising the
Buddha, his teachings, and the spiritual community) and other objects of
veneration.
Gadot (ကန္ေတာ့) is a Burmese verb referring to a Burmese
tradition
in which a person, always of lower social standing, pays respect or homage to a person of
higher standing (including Buddhist monks, elders, teachers and Buddha), by
kneeling before them and paying obeisance with joined hands, and bowing. This is usually done by students to their teachers or children or
grandchildren to their elders (parents, aunts, uncles and grandparents), in
order to show gratitude and reverence and an opportunity to ask for
forgiveness, often involving gift-giving.
Prostration
is a general practice in Buddhism. Kowtow, which is
borrowed from kau tau in Cantonese,
or koutou in Mandarin Chinese, Gadot
(ကန္ေတာ့) in Burmese, is
the act of deep respect shown by prostration, that is, kneeling and bowing so low as
to have one's head touching the ground. An alternative Chinese term is ketou,
however the meaning is somewhat altered: kou
has the general meaning of knock, whereas ke
has the general meaning of "touch
upon (a surface)",
tou meaning head.
Theravada Buddhists execute a type of prostration that is known as "five-point veneration" or the "five-limbed prostration" where the two palms and elbows, two sets of toes and knees, and the forehead are placed on the floor. More specifically:
... In the kneeling position, one's hand in Anjali (palms together, fingers flat out and pointed upward) are raised to the forehead and then lowered to the floor so that the whole forearm to the elbow is on the ground, the elbow touching the knee. The hands, palm down, are four to six inches apart with just enough room for the forehead to be brought to the ground between them. Feet are still as for the kneeling position and the knees are about a foot apart...
Three prostrations infer deep respect
for Buddha’s teachings. By performing three full prostrations, one expresses
his/her intention to adhere to The Three Jewels - the Buddha, the Dhamma and
the Sangha. Likewise, the act symbolizes the discarding of the Three Poisons -
hatred, ignorance and excess.
http://mittayinkwin.blogspot.com/2012/10/blog-post_3881.html
TAGS:
Myoma Myint Kywe, Myoma Myint Kywe articles 2014, Karate Myint, Buddhism, Buddha BC 623, Buddha articles 2014, Buddhism booksie, Booksie Myoma Myint Kywe,
Myoma Myint Kywe, Myoma Myint Kywe articles 2014, Karate Myint, Buddhism, Buddha BC 623, Buddha articles 2014, Buddhism booksie, Booksie Myoma Myint Kywe,
ၿမိဳ
႔မ-ျမင့္ၾကြယ္
Metta 2014, About Metta 2014, Metta
articles 2014, Metta Is Essential (Metta ist wichtig),Burmese Buddhism 2014, Burmese Buddhism articles, Theravada
Buddhism articles, Theravada Buddhism 2014, Theravada monks 2014, Metta
in Theravada Buddhism, Buddha and Metta, Metta meditation 2014 article,
What is metta in Buddhism, what is Buddhism 2014, Myint Kywe, Myint
Buddhism, Myoma Myint Kywe 2014, Articles of Myoma Myint Kywe, Buddha
was born in BC 623, Buddhist philosophy 2014, Buddhism logic,